Kalendář

Počasí dnes:

29. 5. 2017

skoroj

Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno. Denní teploty 26 až 30°C. Noční teploty 15 až 11°C.

Obsah

Cyklotrasa Znojmo - Hluboké Mašůvky - Znojmo

zajímavosti na cyklotrase Hlubéké Mašůvky - Znojmo

Kostel Hl. Mašůvky

Trasa začíná na Nám. Komenského na trase 481 (Ságy a mýty) a po překonání křižovatek Sokolská a Jarošova, vede dolů přes železniční trať do Městského lesíka. Z velké části je vedena po pevném povrchu, po silnicích 3. třídy, či šotolinových cestách. Svou délkou a náročností ji lze označit za snadnou, vhodnou i pro děti od 10 let. Z Přímětic pokračuje po silnici Znojmo-Jevišovice (cyklotrasa 481) až do Hlubokých Mašůvek, kam klesá kolem kempu Country. Na Mariánském náměstí před kostelem je ještě restaurace Lázeňský dům.

Obec Hluboké Mašůvky je historicky jedním z nejstarších lidských sídel na Znojemsku a má velmi bohatou tradici jednak archeologickou, dějinnou a neméně významnou náboženskou, jako jedno z nejznámějších poutních míst v České republice.Tímto duchem je prostoupeno celé okolí obce a stojí za důkladnou prohlídku.Archeologické nálezy tu představují řadu jedinečných artefaktů z neolitu s lineární a moravskou malovanou keramikou a zejména nález sošky Venuše z Hlubokých Mašůvek nálezy proslavil. Jiné archeologické lokality nabízí Smírčí kamen a další zajímavosti.
Hned u poutního kostela Marie de Foy vpravo, je kaple sv. Anny s oltářem, za ní malá galerie a hned vedle Zahrada setkání s možností ubytování. Kolem kostela vede pěší cesta  do údolí potoka a místa zvaného Svatoňovec. Tam najde návštěvník posvěcenou Lurdskou jeskyni a pod ní Svatou studnu s malou kolonádou. Vzhůru cestou erbů spřátelených klášterů se lze dostat vpravo ke Kalvárii se 14 kapličkami, vlevo pak je Mariánská cesta s osmi zastaveními, která vede až k Památníku padlých legionářů, kterému vytváří kolorit dělo z 2. sv. války. V nejniší části obce, na počátku lesního areálu je položeno místní koupaliště se dvěma bazény.
Od náměstí přes silnici začíná potom cyklostezka Mýty a ságy, která vede tichým lesním údolím kolem Plenkovického potoka a kolem romantického zákoutí Havlínova mlýna do Plenkovic. Odtud pokračuje po silnici na Kravsko, kde je jednak vpravo od křižovatky Zámecký rybník v koutech a nad ním zachovalý Zámek Kravsko. Od něj se vrací cyklostezka na křižovatku a směr Znojmo. Na průjezdní obci Mramotice je zajímavé její oblíbené koupaliště s 50m bazénem a stánkem občerstvení.
Do Znojma se vrací trasa přes obec Přímětice, kde je ke shlédnutí slavný první bleskosvod Prokopa Diviše.Odtud ke Znojmu vede již Přímětická ulice, kde je v létě provoz osobní dopravy, ale na konci obce lze odbočit k židovskému hřbitovu a přes lávku u Nové nemocnice zvolit pro příjezd do Znojma klidnou cestu bez dopravního provozu Městkým lesíkem po trase 481. Na vstupu do města je po krátkém stoupání vlevo Lidový dům se dvěma hostinci.

Délka trasy: 24.5 km
Čas trasy: 01:25:06
Stoupání: 349 m
Klesání: 341 m
Minimální nadm. výška: 276 m
Maximální nadmvýška: 352 m
Počáteční nadm. výška: 293 m
Koncová nadm. výška: 301

Pro větší zobrazení, kliknětě na mapu

Cyklotrasa Hluboké Mašůvky - Znojmo

Infocentrum Evropská unie Kudy z nudy Vranovsko
Jihomoravský kraj Znojmo ROP Jihovýchod Vinařský fond Všeobecná zdravotní pojišťovna Regionální noviny Znojemsko 5 + 2 Znojemský týden Znojemské listy Znojmo žije