Kalendář

Počasí dnes:

24. 3. 2017

obl

Bude oblačno až zataženo, během dne postupně ubývání oblačnosti. Denní teploty 11 až 15°C. Noční teploty 8 až 4°C.

Obsah

Cyklotrasa Znojmo - Šobes - Znojmo

zajímavosti zn - šobes -zn

Vyhlíidka z vinice Šobes

Tato trasa je v povědomí těch, kteří začínali na Znojemsku s cyklistickou, uložena jako "klasika". Terén představuje střídavě dobrý asfalt, lesní cesty a šotolinové úseky. Trasu lze absolvovat i za deštivého počasí. Než se rozvinula síť cyklostezek, byla právě tato okružní trasa, která vede přes populární vinici Šobes, naprosto nejfrekventovanější. Jednak právě kvůli proslulé šobeské vinici, která používá v Evropě statut jedné z nejvíce chráněných, a také proto, že si ji lze zvolit tak, aby ve směru Znojmo-Gránice-Podmolí-Šobes-Znojmo byla trasou docela příjemnou, středně náročnou, pouze se dvěma strmějšími sjezdy (Šobes a pak Kraví hora před Znojmem). To když zvolíte směr opačný, už sebou neberte cyklisty méně výkonné, protože vyjmenované sjezdy se promění v 18 a 13 procentní stoupání. Kolo se dá ovšem v takových úsecích také  vytlačit.
Z nám. Komenského vede cyklotrasa po cyklostezce parkem dolů na nám. Republiky a pak doprava pod budovu soudu na ulici Koželužskou, k řece Dyji. Kolem mostu, který necháte nalevo přes řeku Dyji, dojedete k Muzeu motorismu, které představuje naprosto jedinečnou expozici motorové techniky, kočárků, kol a historických artefaktů; nečekaného rozsahu a v nejvyšší precisností. Hned za touto expozicí je na ul. Pod Obří hlavou stejnojmenná cyklo hospůdka s příjemným posezením na břehu řeky, která se pyšní velkým výběrem jídel a pití.
Trasa pokračuje do Gránického parku, kde kopíruje Gránický potok a po 2km nelze minout Spálený mlýn, stylovou hospůdku s beach volejbalem a krásným dětským hřištěm. Gránicemi pokračuje cyklostezka 5000 až do Citonic lesem, s jedním 50 metrovým technickým kamenitým výjezdem, pak už je pohodlná. Po výjezdu z lesa zatočte doleva do mírného kopce po asfaltu až do Bezkova. Hospůdka U Drbalů je proslulá svými jedinečnými řízky (Bezkovskej šnicl - místě), navíc za velmi příjemnou  cenu.
Hospůdka u rybníkaDo Podmolí vede mírně poškozená asfaltka, téměř bez automobilového provozu, takže k Hospůdce u rybníka je to čtvrthodinka. Jmenovaná "občerstvovací stanice" je mezi cyklisty mimořádně populární, už pro své občasné víkendové programy a podzimní Velkou zabijačkou, která si svůj přídomek zaslouží. (5 prasat, 800 jitrnic a jelit, 200 tlačenek, vše jak má být, kolena a monstr řízky a další nedietní delikatesy). Je ovšem záhodno přijet brzy ráno.
Od Podmolí vede trasa kolem okázalého srubu NP Podyjí na křižovatku lesních cest U milíře, odkud už následuje doleva příjezd po Greenways 48 na dost nebezpečný sjezd (18%) na vyhlídku "9 mlýnů", pod níž začíná další sjezd a to už vinicí Šobes, kde je v sezoně otevřen degustační stánek Znovínu a.s. Zmíněný sjezd, třebaže po asfaltu není radno podceňovat, memento takové neopatrnosti spatříte na úpatí v podobě kamenné stély (JŠ) za smrt cyklisty, který se tu ve velké rychlosti střetl se srnou.
Od stánku Znovínu je nutno absolvovat ještě jeden krátký sjzed, ale po velkých kamenných nerovných dlaždicích a pak už je cesta klidná, s přejezdem přes lanový most nad řekou Dyjí. Za ním doleva dále kolem řeky (za lanovým mostem kousek vpravo je Gruberova studánka). Teprve za stavidlem Baštova mlýna, vede trasa doprava do stoupání k rozcestí u Henykovy chaty, kde se stáčí vracečkou doleva do lesa směrem na Havranická vřesoviště. Tam je na malém vršku kaplička s výhledem do krajinné nížiny, limitované za pěkné viditelnosti masivem Rax v rakouských Alpách a téměř naproti dvojhorou Pálava u moravského Mikulova. I nad Havraníky, kde jsou dobré restaurace, najdete na cyklotrase ochutnávkový stánek Znovínu a.s. (letní - podzimní sezona).

Délka trasy: 28.6 km
Čas trasy: 01:49:35
Stoupání: 688 m
Klesání: 688 m
Minimální nadm. výška: 216 m
Maximální nadm. výška: 421 m
Počáteční nadm. výška: 293 m
Koncová nadm. výška: 293 m

Pro větší zobrazení, klikněte na mapu

Cyklotrasa Znojmo - Šobes - Znojmo

Infocentrum Evropská unie Kudy z nudy Vranovsko
Jihomoravský kraj Znojmo ROP Jihovýchod Vinařský fond Všeobecná zdravotní pojišťovna Regionální noviny Znojemsko 5 + 2 Znojemský týden Znojemské listy Znojmo žije