Kalendář

Počasí dnes:

24. 3. 2017

obl

Bude oblačno až zataženo, během dne postupně ubývání oblačnosti. Denní teploty 11 až 15°C. Noční teploty 8 až 4°C.

Obsah

Naučná stezka Údolím lásky

Zaměření: naučná a relaxační stezka s poznáváním vzácných a ohrožených živočichů a rostlinných druhů
Panely: 1 tabule
Značení: žádné
Trasa: 5,4 km, nenáročný terén, část trasy vede polem, stezka prochází údolím Příčního potoka (chráněné území NATURA  2000, podél břehů rybníků Horní Karlov, Prostřední Karlov a Božický rybník, přírodní rezervace Karlov
Okruhy:

1. Velký poznávací okruh (celková délka 5,4 km): od budovy vlakového nádraží - zastávka Božice u Znojma - směrem na východ (cca 350 m podél železničního svršku), následně odbočit po úzké pěšině na sever, kde je polní cesta, která opětovně směrem na východ prochází listnatým lesem  až k okraji přírodní rezervace Karlov. Po obvodu rezervace na hráz rybníka Prostřední Karlov, kde se vpravo pod hrází nachází Hraběcí studánka s vročením L.P. 1810. Pokračovat po koruně hráze a na jejím konci odbočíme vlevo. Po pohodlné lesní cestě podél údolní nivy Příčního potoka k rybníku Horní Karlov. Na opačné straně hráze se nachází posed, který lze využít k nerušenému pozorování zdejších živočichů. Dále po polní cestě proti toku meandrujícího potoka až po zemědělskou usedlost, kde přejít silnici č. 397 spojující obce Hrádek a Božice.  Zpevněná polní cesta vede k hrázi Božického rybníka, kde je několik velice příjemných odpočinkových míst. Za hrází stezka pokračuje směrem k jihu podél mladého borového porostu až po zpevněnou širokou polní cestu. Odbočit vlevo a podél železniční trati směrem na východ a zpět do výchozího bodu naučné stezky.

2. Karlovský poznávací okruh (celková délka 4,3 km): od budovy vlakového nádraží - zastávka Božice u Znojma - směrem na východ (cca 350 m podél železničního svršku), následně odbočit po úzké pěšině na sever, kde je poměrně široká polní cesta, která opětovně směrem na východ prochází listnatým lesem a dovede nás až k okraji přírodní rezervace Karlov. Před ní zahnout prudce na sever a po cca 100 m na hráz rybníka Horní Karlov, což je velmi vhodné místo k pozorování úchvatné přírodní scenérie údolí Příčního potoka s životem a děním na hladinách obou rybníků. Následně přejít po hrázi rybníka a zabočit směrem na východ  a polní cestou k hrázi rybníka Prostřední Karlov. Na opačné straně hráze po levé straně se nachází upravená Hraběcí studánka z vročením  L.P. 1810. Po polní cestě směrem na jih postupujeme podél přírodní rezervace Karlov  a následně obejdeme celý rybník až se znovu  přes hráz rybníka Horní Karlov dostaneme na příjemnou polní cestu, která vede v sousedství meandrujícího Příčního potoka směrem na západ.  Zde je zemědělská usedlost, za ní odbočit vlevo a po místní silnici k výchozímu bodu poznávací stezky.

3. Božický poznávací okruh (celková délka 2, 2km): od budovy vlakového nádraží - zastávka Božice u Znojma - směrem na západ, přejít silnici č. 397 spojující obce Hrádek a Božice a pokračovat po zpevněné polní cestě. Po cca 400 m zahnout vpravo podél okraje mladého borového lesa a dále směrem na sever. Přibližně po 300 m přechází borový les v listnatý, který vede k jižnímu okraji hráze revitalizovaného Božického rybníka, kde se nachází několik velice příjemných odpočinkových míst. U hráze prudce odbočit vpravo a po zpevněné polní cestě, která vede souběžně s tokem Příčního potoka, postupovat listnatým lesem až k silnici č. 397. Po ní zpět do výchozího místa poznávací stezky.

Infocentrum Evropská unie Kudy z nudy Vranovsko
Jihomoravský kraj Znojmo ROP Jihovýchod Vinařský fond Všeobecná zdravotní pojišťovna Regionální noviny Znojemsko 5 + 2 Znojemský týden Znojemské listy Znojmo žije