Znojemské Velikonoce

27. – 31. března 2024 / Horní náměstí Velikonoční program spojený s největším křesťanským svátkem nabídne v centru Znojma od 27. do 31....

Táborák na Káře

30. dubna 2024 / na Káře Žádné čarodějnické procesy, ale pohodovou rodinnou atmosféru nabídne Táborák na Káře, který můžete 30. dubna na...

Komorní koncerty

Znojemská Beseda pravidelně pořádá sérii koncertů pro milovníky klasické hudby. Koncerty se konají v prostorách Štukového sálu, ve druhém patře...

Divadlo: březen

po 4 / 3 / 2024, 19.00 Patrick Hamilton / Divadelní spolek Rotunda   PLYNOVÉ LAMPY - DERNIÉRA Detektivní hra, ve které je vše, co má dobrá...

Nedělní pohádky

V zimním období se na Znojemské Besedě pravidelně schází děti na tzv. Nedělní pohádky. Divadelní představení pro věkovou skupinu 2 – 10 let trvají...

Listování

Pod pojmem Listování se skrývá scénické čtení, které je představeno v podobě přibližně hodinového vystoupení. Během něj se mohou...

ZNOJMO.EVENT

Program ZNOJMO.EVENT poskytuje zvýhodněné vstupy pro pořadatele eventů. Nárok na výhodu – procentuální slevu ze vstupného na provozech Znojemské...

Divadlo – předplatné

Vážení diváci Městského divadla Znojmo,    zakončili jsme divadelní sezónu 2022/2023, která vrátila zpět do hlediště diváky bez...

Znojmo – Králův stolec – Znojmo

Délka trasy: 13km

Trasa na jednu z nejpopulárnějších vyhlídek v okolí Znojma začíná na konci ulice Přemyslovců, u rozcestí Znojmo – hrad. Odtud se vydáte po modré značce Gránickým údolím podél potoka, přes Pivcův pramen až k rozcestníku Gránice. Na tomto tříkilometrovém úseku se příjemně schováte před sluncem a děti potěší naučná mločí stezka. Na rozcestí budete pokračovat lesem po zelené značce kolem hájenky až se dostanete polní cestou k silnici u obce Mašovice, kterou je nutno přejít. Dále cesta směřuje k lesu po vaší levici, kde se opět napojíte na zelenou značku. Ta vás přes rozcestník u Andělského mlýna dovede až k vyhlídce Králův stolec. Cesta zpět do Znojma povede i nadále po zelené značce lesem přes Kočičí údolí a rozcestník Nad Lomem. Ve zbylém 3km úseku projdete městskou částí jménem Hradiště až do samotného centra města Znojma.

Lukov – Nový Hrádek – Podmolí

Délka trasy: 8km

Cesta na romantickou zříceninu Nový Hrádek začíná v obci Lukov, na rozcestníku Lukov – bus. Pro dopravu ze Znojma můžete využít autobusovou linku č. 817. První dva kilometry od rozcestníku následujte červené znační. Nejdříve projdete celou vesnicí, na jejímž konci odbočíte doleva, a poté za necelých 15 minut dojdete až k rozcestníku Příčky. Od tohoto místa musíte začít sledovat místo červeného značení, značení zelené. Krásná lesní cesta proplétaná kořeny stromů vás dovede až ke vstupu do Nového Hrádku, který je rozsáhlou a dobře uchovanou zříceninou hradu plášťového typu. Cesta zpět vede po stejné trase k rozcestníku Příčky, a odtud budete pokračovat lesem po zelené značce přes Žlebský potok až do obce Podmolí. Do Znojma vás opět dopraví autobusová linka č. 817.

Čížov – Hardegg – Čížov

Délka trasy: 9km

Procházku k rakouskému hrádku, ležícího přímo na rakousko-moravské hranici, který tvoří řeka Dyje, je nejlepší začít v obci Čížov. Pro dopravu ze Znojma můžete využít autobusovou linku č. 817. Od rozcestí v Čížově se vydáte po modré značce přes rozcestníky Pod Čížovem a Na Keplech. Chcete-li se pokochat pohledem na hardeggské panoráma, odbočte doprava na následujícím rozcestníku jménem Hardeggská vyhlídka. Dále se vraťte stejnou cestou zpět k rozcestníku a pokračujte doprava po modré značce až k samotnému hraničnímu přechodu v podobě mostu přes řeku Dyji. Na druhé straně se vypíná vysoko nad údolím hrad Hardegg. Na cestě zpět do Čížova vás nejdříve čeká dvoukilometrový úsek po zelené značce k rozcestí Na Keplech a posledních 1,5km pokračujte po již známé trase označené modrou barvou až do obce Čížov. Do Znojma vás opět dopraví autobusová linka č. 817.

Havraníky – Devět mlýnů – Šobes – Havraníky

Délka trasy: 8km

Trasa na jednu z nejnavštěvovanějších vinic v České Republice začíná u rozcestníku na okraji obce Havraníky. Pro dopravu ze Znojma můžete využít autobusovou linku č. 818. Nejdříve se vydáte po červené značce k Havranickému vřesovišti, u kterého se odpojíte na zelené značení. Přes rozcestník Pod Honigovou chatou se po cestě linoucí se kolem vinic dostanete k vyhlídce Devět mlýnů. Ta nabízí atraktivní výhled na proslavenou vinici Šobes, ležící v meandru řeky Dyje. Dále budete pokračovat necelý kilometr k rozcestí Na Fládnické cestě a kolem kapličky dojdete po dalších 600m k řece na rozcestí Pod Šobesem. Odtud se napojíte na červenou značku a přejdete visutou lávku. Zde začíná Šobeská cesta vedoucí k samotné vinici, ve které během léta můžete ochutnat místní vína. Náročnější turisté mohou dále stoupat k rozcestníku Šobeská cesta, odkud se po žluté napojíte na Lipinskou cestu. Ta už je označena modrou barvou a dovede vás zpět k rozcestníku Pod Šobesem. Pro návrat do Havraníků půjdete 2km po červené značce přes Judexův mlýn a Havranické vřesoviště.

Sealsfieldův kámen – Popice – Znojmo

Délka trasy: 13km

Vycházka na oblíbenou vyhlídku nad kaňonem řeky Dyje začíná i končí u rozcestníku Znojmo – údolí Dyje. Od tohoto údolí, nacházejícího se pod Karolíninými sady, budete až na samotný Sealsfieldův kámen následovat žlutou značku. Pětikilometrový úsek po malebné lesní cestě vás bude svádět nahoru a dolů podél toku řeky, až vás postupně vyvede na skalní vyhlídku do 80 metrů nad jejími meandry. Zde se můžete kochat jedinečným pohledem na kaňon Dyje a obdivovat panenskou krásu NP Podyjí. Od rozcestníku Sealsfieldův kámen se vydáte po zelené značce do obce Popice, kde vás přivítají zdejší vinice. Z Popic vás čeká poslední čtyřkilometrový úsek po červené značce. Nejdříve projdete obcí Konice a poté se přes Kraví horu, odkud je krásný výhled na město Znojmo, dostanete zpět k rozcestníku, kde vaše cesta započala. Náročnější turisté si mohou trasu protáhnout od Sealsfieldova kamene po žluté k rozcestníku Pod Novou cestou, přes bývalý mlýn Papírna k Judexovu mlýnu. Dále pokračujte po červené značce přes Havranické vřesoviště do Popic, kde navážete na původní trasu. Tato varianta procházky je delší o 8,3 km.

Čížov – Vranov nad Dyjí – Čížov

Délka trasy: 20km

Nejdelší trasa ze všech procházek Podyjím začíná opět na rozcestí v obci Čížov. Nejdříve se vydáte po modré značce k rozcestí Na Keplech, a poté odbočíte doprava na Pašeráckou stezku, která má červené značení. Na prvním rozcestníku Ledové sluje máte možnost odbočit doleva na vyhlídku k obelisku. Dále půjdete přes rozcestníky Vranovská brána a Mostek hraběnky Heleny Mniszkové, dokud po lesní cestě nedojdete k rozcestníku u řeky. Odbočte doprava a pokračujte přes Zadní Hamry podél řeky až do Vranova nad Dyjí. Na zpáteční cestě přejděte most u rozcestníku Vranov nad Dyjí – Benátky a po 1,5 kilometrech vás zelená značka svede opět k rozcestníku Zadní Hamry – lávka. Následující 2,5km dlouhý úsek po červené značce naváže na stejnou trasu k Vranovské bráně a odtud se vydáte doleva po žluté kolem loveckého zámečku Lusthaus z poloviny 18. století. U následujícího rozcestníku Pod Lesnou, ke kterému se dostanete po jednom kilometru, odbočte doprava. Poslední úsek, který má 4,5km a vede po modré značce, vede lesní cestou okolo Protrženého a Čížovských rybníků zpět do Čížova.