Táborák na Káře

30. dubna 2024 / na Káře Žádné čarodějnické procesy, ale pohodovou rodinnou atmosféru nabídne Táborák na Káře, který můžete 30. dubna na...

Májové slavnosti

Májové slavnosti ve Znojmě v sobě skrývají řadu společensko-kulturních akcí v jednom měsíci. Pro svoji rozmanitost...

Festival dechových hudeb

1. května 2024 / nádvoří Louckého kláštera V pondělí 1. května se na nádvoří Louckého kláštera ve Znojmě představí žesťová tělesa v...

Majáles

3. května 2024 / Horní náměstí Pátek 3. května bude ve Znojmě patřit oslavě studentů, kteří se utkají v soutěži o krále a královnu...

Komorní koncerty

Znojemská Beseda pravidelně pořádá sérii koncertů pro milovníky klasické hudby. Koncerty se konají v prostorách Štukového sálu, ve druhém patře...

Divadlo: duben

ne 7 / 4 / 2024, 16.00 ZNOJEMSKÝ SLAVÍČEK Finálové kolo regionální soutěže v lidovém zpěvu za doprovodu Cimbálové muziky Antonína...

Nedělní pohádky

V zimním období se na Znojemské Besedě pravidelně schází děti na tzv. Nedělní pohádky. Divadelní představení pro věkovou skupinu 2 – 10 let trvají...

Listování

Pod pojmem Listování se skrývá scénické čtení, které je představeno v podobě přibližně hodinového vystoupení. Během něj se mohou...

Znojmo – Sealsfieldův kámen – Znojmo

Délka trasy: 17km

Stoupání: 288m

Cyklotrasa na známou vyhlídku 80 metrů nad kaňonem řeky Dyje patří k mírně náročným a je vhodná i pro rodiny s dětmi. Povrchem trati je půl na půl asfalt a neblátivá šotolina, s vyjímkou 3 krátkých úseků v lese nad Konicemi. Vydejte se Znojmem dolů k rozcestníku u Znojemské přehrady a podél řeky do Sedlešovic a Nového Šaldorfa. Zde kolem Modrých sklepů po silnici, která za železničním přejezdem odbočuje na Konice, čímž se vyhnete obtížnému výjezdu na Kraví horu. Na samotnou vyhlídku se odbočuje v Popicích na cyklotrasu 5001. Zpět do Znojma se dostanete po cyklotrase 5000

Znojmo – Králův stolec – Znojmo

Délka trasy: 18km

Stoupání: 345m

Tato cyklotrasa míří na jednu z nejpopulárnějších vyhlídek v dosahu Znojma. Povrch navržené trasy je asfalt, lesní cesty a polní cesty, s dobrou sjízdností. Náročnost tohoto okruhu patří svou délkou a převýšením mezi trasy snadné, vhodné i pro děti od 10 let. Na cyklotrasu se napojíte, když se od okresního soudu vydáte k mostu přes řeku Dyji, který necháte vlevo a pokračujete k Muzeu motorismu, u kterého vjíždíte do Gránického údolí. Odtud na silnici mířící na Hradiště, na jejímž konci se na rozcestníku vydáte doleva po cyklotrase 500EV13, ze které odbočíte na vyhlídku. Zpět do Znojma se dostanete okrajem obce Mašovice směrem na Hradiště.

Znojmo – Šobes – Znojmo

Délka trasy: 27km

Stoupání: 517m

Nejfrekventovanější cyklotrasa 5000 vedoucí přes vinici Šobes je trasou docela příjemnou, středně náročnou, pouze se dvěma strmějšími výjezdy (Šobes a Kraví hora – 15%). Terén představuje střídavě dobrý asfalt, lesní cesty a štolinové úseky. Na vinici Šobes vyjíždíte opět od okresního soudu, od kterého se vydáte k mostu přes řeku Dyji. Odtud vás čeká výšlap na Kraví horu a přes obce Konice, Popice a Havraníky dojedete k rozcestníku, u kterého odbočíte směrem na Šobes. Přímo ve vinici vás určitě potěší degustační stánek Znovínu Znojmo. Zpět do Znojma se vydejte přes obce Podmolí, Mašovice a Hradiště.

Znojmo – Hardegg – Znojmo

Délka trasy: 53km

Stoupání: 960m

Cyklotrasa Znojmo (5000) – Hardegg (5003) a zpět je vedená celá po asfaltovém povrchu a částečně šotolinových cestách. Náročností řadíme trasu mezi středně náročné jak délkou, tak členitostí terénu. V okolí cíle jsou poněkud prudší stoupání, místy kolem 9%. Ze Znojma vyjedete po cyklotrase 5000, od Znojemské Přehrady Gránickým údolím do Hradiště, na jejímž konci se na rozcestníku vydáte doleva po cyklotrase 5000EV13 přes obce Podmolí, Lukov, Čížov. Zde se napojíte na trasu 5003, která vás dovede až na Hardegg. Zpět do Znojma se vracíte přes obce Lukov, Podmolí, Mašovice a Hradiště.

Znojmo – Nový hrádek – Znojmo

Délka trasy: 33km

Stoupání: 600m

Cestou na romantickou zříceninu Nový Hrádek vás čeká náročnější terén. Trasa je z části asfaltová, ale z většiny ji tvoří lesní cesty s velkými kořeny vedoucími přes cestu a šotolinové úseky. Ze Znojma se vydáte po cyklotrase 5000, od znojemské přehrady Gránickým údolím do Hradiště, na jejímž konci se na rozcestníku vydáte doleva po cyklotrase 5000EV13. Tato trasa vás dovede až do Podmolí, za kterým odbočíte na rozcestník Příčky a až do cíle vás dovede cyklotrasa 5002.

Znojmo – Retz – Znojmo

Délka trasy: 34km

Stoupání: 830m

Cyklotrasa je vedena částečně po asfaltu, převážně však po štolinových cestách cestách a krátce listnatým lesem. Co do náročnosti, lze trasu řadit mezi středně náročné jak svojí délkou, tak stoupáním. Ze Znojma se na tuto trasu dostanete od rozcestníku u Znojemské přehrady, od kterého vyjíždíte na Kraví horu (15% stoupání). Cyklotrasa 5000 vás dovede až k rozcestníku "Pod Šobesem", zde se napojíte na trasu 5239. Po této trase dojedete až za hranice a přes Heiliger stein i do samotného Retzu. Zpět se můžete vydat buď stejnou cyklotrasou nebo po silnici Znojmo – Retz.